We zijn deze maand druk bezig om onze verzekeringen goed onder de loep te nemen. Ons complete pakket is nu ondergebracht bij Unive. We zijn al een aantal jaren ontevreden over met name de administratie. In 2009 zijn we in ons huidige huis komen wonen. Er is toen een verzekeringsmannetje van Unive langs geweest om alles te regelen. In dit jaar is zelfs de moeder van VL nog gebeld met vragen over onze verzekering. In het systeem was nog niet verwerkt dat VL inmiddels allang het ouderlijk nest had verlaten.
Ook was het erg moeilijk dat VL een vrouw is, omdat zeker vijf jaar alle correspondentie aan ''dhr VL' werd gericht.
Hoogtepunt was echter toen wij in 2015 contact hadden met Unive. Immers, ZL2 had met een Nijntje badfluitje een barst getimmerd in ons bad. Wij hadden duidelijk aangegeven dat we ons ook wilden verzekeren voor schade die de kinderen in huis zouden aanbrengen. Met zoveel kinderen is dat ook wel verstandig! :-) Helaas had Unive echter dit niet doorgegeven in het systeem dus we moesten nog wat extra premie betalen over 2015. Dit is wel redelijk soepel opgelost, maar het had zo makkelijk voorkomen kunnen worden. We hebben namelijk duidelijk aangegeven dat we eigen schade wilden meeverzekeren. En omdat de administratie zo onduidelijk en vaag is, hadden we er zelf ook niet achter kunnen komen of de Unive dit wel had aangevinkt.
Goed, al deze perikelen bij elkaar zorgt ervoor dat we nu wel willen overstappen en hebben daar ook een kantoor voor in de arm genomen.
Samen met dat kantoor hebben we onze huidige verzekeringen doorgenomen. Wat schetst dit keer onze verbazing? De schadevrije jaren bij de autoverzekering klopt niet. VL heeft 10 schadevrije jaren en ML veel minder. Zijn schadevrije jaren zijn wel op te vragen bij de leasemaatschappij (hij heeft jaren een leaseauto gehad) maar dit gaat vrij moeizaam. Daarbij is het toegestaan dat je twee prive auto's hebt op dezelfde schadevrije jaren. We hebben dus de Lupo en de Renault allebei op naam van VL staan. Helaas was Unive erg onduidelijk en stond er bij allebei de auto's 5 schadevrije jaren. Omdat we per 1 februari 2016 nog maar 1 prive-auto hebben (Renault) moest dit opgelost worden en moesten de 10 schadevrije jaren bij de Renault staan.
Dit heeft heel wat mail- en belwerk gekost. Het verzekeringenkantoor wilde dat voor ons doen, maar Unive wilde hier niet aan meewerken. Ze wilden er alleen aan meewerken als wij ook klant bij hen bleven. Uiteindelijk heeft VL zelf de Unive gebeld met het duidelijk verzoek dat er 10 schadevrije jaren bij de Renault moesten komen te staan.
Inmiddels hebben we bericht gekregen dat onze autoverzekering is aangepast, maar dan met 9 schadevrije jaren. Hier kunnen twee redenen voor zijn:
1. de vorige verzekeraar heeft minder schadevrije jaren doorgegeven (ik ben altijd bij Unive verzekerd geweest dus dat klopt niet)
2. Ik heb een schade gehad. Dat kan, in 2010 heb ik een sterretje in de voorruit laten repareren.
Ik ga nu weer Unive een mail sturen met de vraag waarom ik dan 9 schadevrije jaren heb in plaats van 10. We houden jullie op de hoogte.
Wat een gedoe met die verzekeringen. Zijn hier ook bezig om ze weer tegen het licht te houden. Hier 17 schade vrije jaren. Is op privéauto gebruikt. ML wil nu deze bonus malus ook gebruiken voor zakelijke auto, is dit niet mogelijk!!! Moet privéauto op mijn naam.....blijft een gedoe telkens.
BeantwoordenVerwijderenWat een gedoe met die verzekeringen. Zijn hier ook bezig om ze weer tegen het licht te houden. Hier 17 schade vrije jaren. Is op privéauto gebruikt. ML wil nu deze bonus malus ook gebruiken voor zakelijke auto, is dit niet mogelijk!!! Moet privéauto op mijn naam.....blijft een gedoe telkens.
BeantwoordenVerwijderenWat een gedoe zeg! Zeker omdat ze zo weinig soepel meewerken.
BeantwoordenVerwijderenHuisvlijt
Vraag voor de zekerheid ook even je gegevens op bij https://www.stichtingcis.nl/. Kost een envelop en een postzegel.
BeantwoordenVerwijderen