Pfff, ik word er niet goed van. Twee weken geleden heeft ZL2 met zo'n Nijntje badfluitje een flinke barst gemaakt in ons bad. Gelukkig zit het redelijk hoog, zodat we nog wel gewoon in bad kunnen.
Anyway, we baalden al verschrikkelijk maar hadden ons erbij neergelegd. Tot we vorige week op een verjaardag waren en daar iemand zei: 'Maar ik heb een inboedelverzekering waar schade door eigen kinderen ook gedekt is.' Pling! Dat hebben wij ook!
Toen in 2009 ons huis werd opgeleverd, hebben we alle verzekeringen ondergebracht bij Uni.vé. Er is toen een verzekeringsmannetje bij ons thuis geweest en heeft ons van alles uitgelegd. Er zijn twee varianten op de inboedelverzekering: super en superieur. Enige verschil is dat de superieurdekking 3 tientjes duurder is per jaar, maar dan zijn ook de ongelukjes die jezelf of je kinderen maken gedekt: valt de laptop: gedekt. Maakt je zoon een gat in het bad: gedekt.
Van de week maar eens de stoute schoenen aangetrokken en gebeld. Tja. 'Goh, mevrouw Watkosteengezin, wat vreemd. Ik zie dat u de superieurdekking heeft voor materiaal, maar de superdekking voor schade aan het huis. En een badkuip valt onder schade aan het huis.'
Ik heb direct even goed duidelijk gemaakt dat we ten eerste hebben gekozen voor de superieurdekking voor alles. Dat Uni.vé nou een vinkje vergeten heeft aan te vinken, dat is hun probleem. Ook de mevrouw aan de telefoon vond het wel erg vreemd dat we twee verschillende dekkingen hebben.
Ik baal echt van de Univé. Ik vond het vijf jaar geleden al redelijk rommelig toen de verzekeringsman met allerlei gekopieerde van gekopieerde van gekopieerde paperassen kwam aanzetten. En nu weer een vinkje niet aangezet. Daarbij staat het ook niet duidelijk op onze polis aangegeven.
Goed. We hebben de schadeformulieren in huis gekregen, dus we zullen zien hoe dit gaat aflopen.
Ik heb alleen maar slechte ervaringen met ze. Vorig jaar overleed mijn broer die 2 verzekeringen bij ze had. Met polisnummers alles opgezegd. Na 10 dagen moest ik er van 1 nog een bevestiging krijgen.
BeantwoordenVerwijderenIn april kreeg ik ze zelf als tussenpersoon omdat mijn toenmalige tussenpersoon zijn portefeuille aan ze verkocht. In een schade in de reisverzekering werd ik verkeerd voorgelicht en wisten ze een originile factuur kwijt te maken en met een hersteladvies voor een pensioen namen ze foutieve bedragen.
Wat een flutbedrijf!