Zo, we hebben al een paar dagen geen blog geschreven. De eerste werkweek hakte er wel in hier. Ook de kinderen moesten weer wennen aan het ritme.
Zojuist hebben we even gekeken naar de afvalkilo's van 2013. We hebben vorig jaar 380,5 kilo in de grijze container gegooid en 165 kilo in de groene container. Dat is 545,5 kilo in totaal. Het valt me toch wat tegen. In deze blog schreef ik dat we waarschijnlijk zo'n 525 kilo in de container zouden gooien en met een beetje geluk zelfs maar 500 kilo. Dan zijn we toch even boven onze schatting uitgekomen.
Maar goed, niet getreurd, het is al een hele besparing t.o.v. de 866 kilo in 2012! En we weten nu in ieder geval al 1 bedrag wat we moeten betalen als de gemeentelijke heffingen er weer aan komen. Een kilo afval kost hier 0,21 cent, dus we moeten 114,55 euro betalen. We hebben dus 65 euro bespaard t.o.v 2012.
We zijn erg benieuwd wat we voor de OZB moeten betalen, eind februari. Maar eigenlijk mag die rekening nog wel een tijdje wegblijven.
Ons doel voor 2014 is: 500 kilo afval in totaal.
Ik heb geen idee hoeveel afval ik heb per week, maand of jaar want ik kan alles zonder verdere kosten wegbrengen.
BeantwoordenVerwijderenIk vind de besparing al enorm!
BeantwoordenVerwijderenDank je!
VerwijderenHartstikke mooie besparing en een mooi doel voor 2014.
BeantwoordenVerwijderenJeetje, wij betalen hier verplicht ruim 370 euro aan afvalstoffenheffing. Ik kan er ook niks op besparen, het bedrag staat vast. Wel scheiden we zoveel mogelijk afval, papier, plastic en glas wordt apart ingezameld. Van mij mogen ze snel afvalstoffenheffing per kilo gaan invoeren!
BeantwoordenVerwijderenGr. Immy
Volgens mij als ik het goed gelezen heb betaalt WKEG de kiloprijs bovenop het vaste bedrag voor de afvalstoffenheffing, toch ?
Verwijderen